FC2ブログ

テレワークの効率を上げる為には

[1217-20200916]
テレワークの効率を上げる為には

テレワークの効率・生産性を上げる為には、下記3項目の継続が重要かもしれません。
1)朝方の生活習慣はそのまま変えず、朝食後から始業時間まではウォーキングをするなど健康管理をする。又、仕事に結びつく自己啓発等(生涯学習)を行う。
2)自分に与えられた職務に対する短期・中期・長期の個人目標を設定し、日常の仕事の進捗に合わせて修正する。
3)それは会社組織の一員としての仕事ですから、孤立してしまわないように上司にこまめにショートメールなどで始業時と終業時には報告・連絡・相談するほうがよい。又、同じチームの先輩・同僚・後輩とのコミュニケーション等も大切にするほうがよい。


To improve the efficiency of telework

In order to improve the efficiency and productivity of telework, it may be important to continue the following three items.
1) Do not change your lifestyle in the morning, and manage your health by walking after breakfast until the start of work. In addition, self-enlightenment (lifelong learning) that leads to work will be conducted.
2) Set short-term, medium-term, and long-term personal goals for the job assigned to you, and modify them according to the progress of your daily work.
3) Since it is a job as a member of the company organization, it is better to report, contact and consult with your boss frequently at the beginning and end of work so as not to be isolated. Also, it is better to value communication with seniors, colleagues, and juniors of the same team.


20200916-1.jpg
大阪梅田 Osaka Umeda
2020.08.05撮影

テーマ : 不動産投資 - ジャンル : 株式・投資・マネー

COMMENTS

COMMENT FORM

TRACKBACK


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

月別アーカイブ
最近のコメント
最近のトラックバック